Gissar att jag inte är ensam med en båt från sjuttio-åttiotalet med ett teakdäck i full nedbrytning. Åren går. Väder o vind, segling och kranlyft påverkar det säkert gedigna arbetet som varv eller ursprungsägare lade ner på sin båt. För min del var det nödvändigt att vidtaga åtgärder. Renovering av teakdäcket alternativt ta bort det och hur gör man det bäst?
När jag började forska i lämpliga metoder, fann jag att det varierade beroende på vem jag frågade. Proffs t.ex. gick den snabba hårda vägen med nedlipning av gelcoaten till plasten, spackling och målning. Nej, det lät som alldeles för mkt slipdamm i båtskjulet och vad skulle min skjulkamrat tycka om det?

Den här bloggen gör inga anspråk på att visa den optimala metoden, utan ska ses som ett personligt dokument hur jag utförde min renovering. Ni får gärna ta del av det. Kanske ger det lite tips och inspiration för andra i samma situation.
Det vore tråkigt att bara skriva om däcksrenoveringen, så jag lägger in lite annat smått o gott också.....om det är okey?

ss

lördag 14 juli 2007

Efterlysning!!



Finns det någon uti detta avlånga land som har kunskap om var man kan få tag i denna typen av "släde" för låsning av lattor? På segelservice i Västerås har man svårt att hitta någon i sina hyllor. "Släden har mått enligt följande: 10,4 x 4,2 cm. Kanske har du något eller några gamla exemplar som ligger och skräpar efter ett segelbyte.

Hör av Er! Jag köper gärna till ett rimligt pris.

Mitt telnr är 0705-414220




Inga kommentarer: