Gissar att jag inte är ensam med en båt från sjuttio-åttiotalet med ett teakdäck i full nedbrytning. Åren går. Väder o vind, segling och kranlyft påverkar det säkert gedigna arbetet som varv eller ursprungsägare lade ner på sin båt. För min del var det nödvändigt att vidtaga åtgärder. Renovering av teakdäcket alternativt ta bort det och hur gör man det bäst?
När jag började forska i lämpliga metoder, fann jag att det varierade beroende på vem jag frågade. Proffs t.ex. gick den snabba hårda vägen med nedlipning av gelcoaten till plasten, spackling och målning. Nej, det lät som alldeles för mkt slipdamm i båtskjulet och vad skulle min skjulkamrat tycka om det?

Den här bloggen gör inga anspråk på att visa den optimala metoden, utan ska ses som ett personligt dokument hur jag utförde min renovering. Ni får gärna ta del av det. Kanske ger det lite tips och inspiration för andra i samma situation.
Det vore tråkigt att bara skriva om däcksrenoveringen, så jag lägger in lite annat smått o gott också.....om det är okey?

ss

torsdag 3 juli 2008

Äntligen blev peket färdigt!!


Det håller att gå på och stegen sitter perfekt.
Som vanligt går det att förstora bilden genom att klicka på den.
Gå tillbaka till bloggen med "bakåtpil ".


Från sidan syns det knappt.


Ser att jag måste göra något åt min sneda pulpit.


Ja bättre än så här blev det inte.
Nu får sommaren ge svar på om det fungerar i praktiken också?!

1 kommentar:

Unknown sa...

Mycket intresant läsning.
Är som du var i början(nybörjare på detta med plast).
Jäklarns vad snygt det blev.
Och peken satt SÅ bra i linje.nice.